Tuesday, July 24, 2012

Hidangan Barakah

Salam,

TV Alhijrah paparkan rancangan baru - hidangan barakah bersama chef Ammar El Ali. Best sangattt..dapat resepi masakan arab. Semua nampak sedap..boleh like fan page Hidangan Barakah di FB. Peluang ke Arab Saudi tentulah melalui Umrah/Haji. Paling lama stay tentulah masa tunaikan haji. Balik dari sana - rindu sangat2 masakan arab..roti talamnya..nasi mandy nya kabsa nya..isy semuanya menyelerakan..- dengan harapan makan makanan arab nanti boleh pandai cakap arab- isy..mana ader..?

Alhamdulilah..rancangan ni setiap hari Jam 5.30 petang bersiaran di TV Alhijrah. Siaran Ulangan setiap hari juga jam 12.00 malam. Yang tinggal di luar negara jangan risau..boleh tonton di Alhijrah live streaming..! Resepi kalau tak sempat salin pun tak apa - chef Ammar akan upload di FB. Saya memang tak lepas peluang menonton dan mencuba resepi tu..bulan puasa ni balik awal - sbb masuk kerja awal! 

Puan-puan boleh cuba..masakannya mudah dan menyelerakan - yg penting sihat dan barakah. Air tangan isteri kan? Barang dan bahan masakan jangan risau..now ni kat Giant pun dah start jual produk arab..- saya selalu shopping di At-Tayseer/ Berkat Madinah, Ampang - Taman putra sulaiman/ Ampang residensi. Boleh dikatakan semua bahan masakan tu ada dijual di situ.

Bila memasak jangan lupa sambil berzikir..tabarakallah, subhanallah, selawat dan doa. Sungguh Allah jua yang membantu kita..!

Masak dari hati, Masak dengan iman - ni tagline chef Ammar..


3 comments:

  1. akak, saya likeee post ni!! ;)

    ReplyDelete
  2. bagus juga sambil masak sambil zikir isteri kalau buat macam tu baru suami jadi berkat dan yang penting nya mengikat kasih sayang

    ReplyDelete

Selepas 7 tahun berlalu..:)

Cepat benar masa berlalu kerana diam tak diam sudah melepasi 7 tahun (2011 - 2018) saya mengalami kecederaan tulang belakang di Lumbar (L4/...