Saturday, November 26, 2011

Apa ada pada Dae Jang Geum..?

Salam sahabat sekelian,

Tidak pernah terlintas untuk menggilai cerita drama korea..selama ni tak pernah pun terbuka hati untuk tekan channel 393 (One HD) atau lain-lain saluran yang memaparkan drama korea. Tetapi, cerita ini telah mengubah persepsi saya tentang drama korea. 


Setelah menonton beberapa siri, saya mendapati terdapat aspek yang memberikan nilai positif dan impak yang besar dalam cara berfikir..Untuk makluman, Jewel In the Palace (The Great Dae Jang Geum) - yang sedang bersiaran di Alhijrah setiap Isnin-Khamis Jam 3.30 - 4.30 Petang sarat dengan nilai tersebut - Cinta, persahabatan, kasih sayang, pengorbanan, pergolakan masyarakat, hasad dengki yang sedikit/jarang kita temui dalam drama-drama melayu masa kini. Tema utamanya adalah makanan dan Ubat yang digarap sempurna hingga ada banyak pecahan cerita dan pergolakan yang berlaku akibat dari 2 benda asas yang sangat diperlukan oleh manusia sejagat raya.


Lantaran Bekerja, masa tidak membenarkan untuk menonton setiap hari melainkan hari cuti. Atas rasa simpati dan minat mendalam, mr Hubby telah memperkenankan permohonan beli DVD - siri Jewel in the Palace (70 Episode semuanya) dalam 8 keping DVD. Nantikan ulasan saya selanjutnya...Demam Dae Jang Geum!



No comments:

Post a Comment

Selepas 7 tahun berlalu..:)

Cepat benar masa berlalu kerana diam tak diam sudah melepasi 7 tahun (2011 - 2018) saya mengalami kecederaan tulang belakang di Lumbar (L4/...