Friday, June 4, 2010

Kejadian Air Laut dan Sungai yang sebenarnya terpisah

Inilah keajaiban..Maha Suci Allah yang menjadikan sekelian Alam...kekuasaannya meliputi..sains hanya membuktikan zahirnya tetapi Allah lebih dahulu memberitahu kita melalui KalamNya..Laut dan sungai itu pada pandangan mata kasar seperti bercantum..tetapi hakikatnya tidak sama sekali..Fakta tersebut telah Allah SWT sebutkan pada empat belas abad yang lalu dan telah dibuktikan dengan penelitian modern abad dua puluh.


Allah SWT telah berfirman di dalam Al Quran.

"Dia memberikan dua lautan mengalir yang keduanya kemudian bertemu. Antara keduanya ada batas yang tidak dilampaui oleh masing-masing. Maka nikmat Tuhan manakah yang kamu dustakan? (Ar Rahman : 19 - 21).

Bukan saja air laut bahkan air sungai juga..subhanallah..!

"Dan Dia lah Tuhan yang telah mengalirkan dua laut berdampingan, yang satu tawar lagi memuaskan dahaga, dan yang satu lagi masin lagi pahit; serta Ia menjadikan antara kedua-dua laut itu sempadan dan sekatan yang menyekat percampuran keduanya." Surah 25 (Al-Furqan)

Samudra yang sangat luas itu tetap tidak melampaui batasnya dan tidak mendesak perairan tawar yang lebih kecil. Dibandingkan manusia, samudra jauh lebih besar dan lebih kuat, namun ia tetap rendah hati dan tidak melanggar batas yang ditetapkan baginya oleh Penciptanya.

Boleh baca lagi di sini

No comments:

Post a Comment

Selepas 7 tahun berlalu..:)

Cepat benar masa berlalu kerana diam tak diam sudah melepasi 7 tahun (2011 - 2018) saya mengalami kecederaan tulang belakang di Lumbar (L4/...